Foute EAN-code

Ik krijg de melding: de opgegeven EAN-code klopt niet. Wat kan ik doen?

De EAN-code wordt in het aanmeldformulier automatisch ingevuld. In enkele gevallen komt het voor dat deze niet klopt of niet automatisch wordt ingevuld. Bijvoorbeeld omdat u geen slimme meter hebt. Dan is het helaas niet mogelijk deel te nemen aan Installatiemonitor.

Check eerst of u bij de adresgegevens niet per ongeluk een spatie of extra teken hebt ingevuld, bijvoorbeeld bij het huisnummer. De database herkent uw woning dan niet meer. Is dit wel juist, ga dan naar het EAN codeboek en achterhaal uw EAN codes. Let op: vul alleen postcode en huisnummer plus productsoort (elektriciteit of gas). Meld u opnieuw aan met de juiste EAN-code via de link die u in de mailbox hebt ontvangen.

Daarnaast kan het zijn dat u wel een slimme meter hebt voor bijvoorbeeld elektriciteit, maar dat uw gas via een andere netbeheerder komt en dit geen slimme meter is. Of dat er in het geval van 2 verschillende netbeheerders voor gas en elektriciteit de koppeling niet goed gaat in het EAN codeboek. Via deze pagina kunt u achterhalen of u 2 verschillende netbeheerders hebt. Is dit het geval, neem dan contact met hen op. Wellicht kunnen zij het probleem oplossen en kunt u alsnog deelnemen aan Installatiemonitor.